wymiana opon konin

Bagażniki dachowe

auto części konin

Opony i felgi aluminiowe

  • Sprzedaż
  • Serwis
  • Naprawa
auto części konin

Usługi

  • Naprawa samochodów
  • Auto części
  • Serwis klimatyzacji
  • Kompleksowe przeglądy serwisowe
  • Komputerowa diagnostyka silników
auto części konin

Chiptuning

  • Zwiększamy moc silnika
  • Przywracamy fabryczne osiągi
  • Optymalizujemy spalanie
auto części konin

 

Rozmowa z dr Holgerem Lange, kierującym pracami badawczymi nad rozwojem opon w koncernie Continental
Pytanie: Większość samochodów klasy SUV została fabrycznie wyposażona w opony ze znakiem „M+S”. Czy zatem opony zimowe są w tym przypadku konieczne?
Odpowiedź: Opony klasy „M+S” montowane fabrycznie w samochodach klasy SUV mają bardzo ograniczoną charakterystykę zimową. Często są one pozbawione specjalnego składnika stosowanego do produkcji opon zimowych. Choć samochód z napędem na cztery koła zapewnia całkiem dobrą trakcję w chwili ruszania, opony te znacznie gorzej sprawdzają się podczas hamowania oraz pokonywania zakrętów i nie nadają się do użytku zimowego. A jeśli uwzględnić wysokie położenie środka ciężkości nowoczesnych aut klasy SUV oraz ich naturalnie dłuższą drogę hamowania, opony zimowe są absolutną koniecznością w przypadku tych pojazdów, nawet jeśli nie jest to jeszcze prawnie wymagane.
Pytanie: A przecież symbol „M+S” oznacza opony na błoto i śnieg?
Odpowiedź: Niestety nie do końca. Według dyrektywy UE z 1992 roku opony „M+S” wyposażono w grubsze klocki bieżnika, które są szerzej rozstawione niż w normalnych oponach. Natomiast nowoczesne opony zimowe mają bardzo drobny i złożony wzór bieżnika z dużą liczbą lameli. Ponadto wspomniana dyrektywa unijna wprowadza dzisiaj więcej zamieszania niż cokolwiek wyjaśnia. Powstała bowiem niemal 15 lat temu, a w tym czasie zaszły kolosalne zmiany technologiczne w produkcji opon.
Pytanie: Jeśli zatem „M+S” jest oznaczeniem nieco mylącym, to czym należy się kierować przy wyborze optymalnej opony dla aut klasy SUV na sezon zimowy?
Odpowiedź: Można skorzystać z symbolu stosowanego na oponach zimowych w Europie od około czterech lat – w postaci - płatka śniegu. Opony z takim oznaczeniem sprawdzają się wyśmienicie w warunkach zimowych.
Pytanie: Jak długo należy używać takich „śnieżnych” opon i czy mają one jakieś ograniczenia?
Odpowiedź: Kiedy głębokość bieżnika obniży się do około czterech milimetrów, należy pomyśleć o wymianie opon na nowe. Poniżej tej głębokości zdolność opony do zapewnienia przyczepności na pokrytej śniegiem drodze znacznie się obniża. Gdy bieżnik ma mniej niż trzy milimetry, pojawia się groźba aquaplaningu.
W Austrii opony zimowe z bieżnikiem o głębokości mniejszej niż cztery milimetry traktowane są jak… opony letnie – i drogo kosztuje właściciela auta z takim ogumieniem spotkanie z policją.
Pytanie: Czy na oponach zimowych można jeździć w trudnych warunkach terenowych, po bezdrożach?
Odpowiedź: W zasadzie tak, ale nie zajedziemy zbyt daleko. Nowoczesne opony zimowe przeznaczone są do jazdy po drogach. Zapewniają doskonałą przyczepność na mocno ubitym śniegu. Dość dobrze spisują się także w kopnym śniegu, ale ich miękki składnik zimowy oraz delikatna struktura rowków nie wytrzymają długo przy częstym kontakcie z kamieniami i gałęziami wystającymi z ziemi. Jeśli ktoś rzeczywiście chce zjechać w teren zimą, powinien raczej pomyśleć o oponach terenowych. Aby mieć pewność, że wróci cały i zdrowy do domu po pokrytej śniegiem lub zimnej drodze asfaltowej, powinien ponownie założyć opony zimowe – przynajmniej jeśli jeździ autem klasy SUV w normalnym ruchu drogowym. Tego rodzaju eksploatacja jest jednak stosunkowo rzadka i ogranicza się do specjalnych pojazdów używanych np. w leśnictwie.
Żródło: Materiały Continental
 akcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe konin 
Realizacja: warsztat samochodowy konin