Dlaczego należy używać zimowych opon?
Zimą panują specyficzne warunki jazdy. Dla opony zima zaczyna się przy 7°C.
Poniżej tej temperatury, guma opony letniej twardnieje do takiego stopnia, że traci swoją skuteczność.
Różne warunki zewnętrzne: zmienia się przyczepność
Zimą długości dróg hamowania mogą być pomnożone przez 8 w zależności od typu drogi i nawierzchni.
Zimą opona letnia jest mniej sprawna niż opona zimowa:
Długość drogi hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h
Opona letnia: 63 m – Opona zimowa: 32 m
Opona letnia potrzebuje 31 m więcej, aby zatrzymać się na śniegu.
Odległość hamowania na mokrej nawierzchni przy prędkości 80 km/h i temperaturze poniżej 7°C
Opona letnia: 40 m – Opona zimowa: 34 m
Do zatrzymania opona letnia potrzebuje 6 m więcej.
Poniżej 7°C, opona zimowa zapewnia większe bezpieczeństwo i skraca drogę hamowania w stosunku do opony letniej, na każdym rodzaju zimowej
nawierzchni.
Montaż opony zimowej:
Zwiększona sprawność z lepszą przyczepnością, mniejsze ryzyko aquaplaningu i lepsze hamowanie dzięki:
Dostosowanej rzeźbie:
-
Rzeźba kierunkowa lub asymetryczna
-
Zwiększona pojemność rowków (więcej o 5 do 8 %)
-
Duża liczba nacięć - lamelek (1500 lamelek w stosunku do 200 w oponie letniej)
-
Lamelki nowej generacji o wysokiej sprawności (technologia Michelin Stabiligrip i VTS)
4 razy większe bezpieczeństwo
W celu uzyskania lepszego bezpieczeństwa, radzimy wyposażyć 4 koła pojazdu w opony zimowe. Montaż wyłącznie 2 opon zakłóca poważnie stabilność pojazdu i może objawić się jako niekontrolowana nadsterowność (zimowe z przodu) lub podsterowność pojazdu (zimowe z tyłu).
Żródło: Materiały Michelin