wymiana opon konin

Bagażniki dachowe

auto części konin

Opony i felgi aluminiowe

  • Sprzedaż
  • Serwis
  • Naprawa
auto części konin

Usługi

  • Naprawa samochodów
  • Auto części
  • Serwis klimatyzacji
  • Kompleksowe przeglądy serwisowe
  • Komputerowa diagnostyka silników
auto części konin

Chiptuning

  • Zwiększamy moc silnika
  • Przywracamy fabryczne osiągi
  • Optymalizujemy spalanie
auto części konin
Markę swojego samochodu zna każdy właściciel, ale markę opon, na których auto się porusza, już zaledwie co czwarty – tak przynajmniej wynika z wyrywkowych badań prowadzonych wśród kierowców. Bardzo kiepsko wygląda też sprawa z dbałością o właściwe ciśnienie powietrza w oponach – z tym na bakier jest nawet co trzeci użytkownik samochodu. Tymczasem efekty takich zaniedbań odczuć można bardzo wyraźnie na własnym portfelu.
 
Markę swojego samochodu zna każdy właściciel, ale markę opon, na których auto się porusza, już zaledwie co czwarty – tak przynajmniej wynika z wyrywkowych badań prowadzonych wśród kierowców. Bardzo kiepsko wygląda też sprawa z dbałością o właściwe ciśnienie powietrza w oponach – z tym na bakier jest nawet co trzeci użytkownik samochodu. Tymczasem efekty takich zaniedbań odczuć można bardzo wyraźnie na własnym portfelu.
 
Zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje, że samochód spala więcej paliwa i szybciej zużywa ogumienie. W dodatku wraz ze spadkiem ciśnienia rośnie ryzyko rozerwania opony lub zsunięcia się jej z obręczy.  Tymczasem regularna kontrola opon nic nie kosztuje. Na niemal każdej stacji benzynowej znaleźć można kompresor z manometrem, czyli zestaw, dzięki któremu nie tylko sprawdzimy ciśnienie, lecz także 
– w razie potrzeby – dopompujemy koła. Wystarczy poświęcić na to kilka minut przy okazji tankowania.
 
Sygnały ostrzegawcze – jak reaguje samochód w przypadku  spadku ciśnienia powietrza w oponach
Kierowca, który dobrze zna swój samochód, powinien bez problemu zauważyć, że ciśnienie powietrza 
w oponach jest niewłaściwe. Towarzyszą bowiem temu zwykle objawy dość łatwe do wychwycenia.
 
Zbyt niskie ciśnienie powietrza lub uszkodzenie opony na tylnej osi:samochód gwałtownie zarzuca tyłem podczas pokonywania zakrętów i zachowuje się niespokojnie w trakcie zmiany pasa ruchu.
Zbyt niskie ciśnienie powietrza lub uszkodzenie opony na przedniej osi: samochód gwałtownie staje się podsterowny –  opornie wchodzi w zakręty i wyślizguje się z łuku przednimi kołami. Auto „myszkuje”, tzn. pojawiają się problemy z utrzymaniem kierunku jazdy na wprost.
 
 
W przypadku zauważenia powyższych objawów należy niezwłocznie zatrzymać samochód i sprawdzić stan ogumienia!
 
Pytania i odpowiedzi
Warsztat, w którym serwisuję auto, namawia mnie na pompowanie kół specjalnym gazem. Czy ma to jakikolwiek sens?
Gaz do pompowania opon składa się głównie z azotu. Do jego zalet należy między innymi to, że dużo wolniej niż normalne powietrze uchodzi z kół. Jednak mimo jego stosowania i tak warto sprawdzać ciśnienie w kołach.
 
W moim samochodzie zamontowałem opony o bardzo niskim profilu. Jak pokonywać krawężniki?
Najlepiej wcale! Nawet jeśli manewr taki zostanie wykonany powoli i ostrożnie, opona oraz felga mogą poważnie ucierpieć. Jeśli nie ma innego wyjścia, należy najeżdżać na krawężnik możliwie prostopadle i z jak najmniejszą prędkością.
 
Czy można zamontować czujniki ciśnienia powietrza w kołach auta, które fabrycznie nie było w taki system wyposażone?
Tak, w specjalistycznych sklepach dostępne są zestawy złożone z nadajników montowanych w kołach i odbiornika mocowanego na desce rozdzielczej.
 
Co trzecie auto narażone jest na "złapanie gumy"
Wielu kierowców nie interesuje się stanem opon zamontowanych w używanych przez nich autach. 
W trakcie przeprowadzonej przez nas wyrywkowej kontroli w 21 spośród 60 sprawdzonych aut ciśnienie powietrza w ogumieniu było zbyt niskie. Dwie trzecie kierowców nie potrafiło określić, kiedy po raz ostatni sprawdzali stan opon. Radzimy nie brać z nich przykładu i przynajmniej raz na dwa tygodnie poświęcić kilka minut na sprawdzenie ciśnienia powietrza w oponach!
 
Porada eksperta
Jeżeli ciśnienie powietrza jest zbyt niskie, to w trakcie jazdy opona znacznie się deformuje, a w konsekwencji gwałtownie wzrasta jej temperatura. Nieuniknione skutki to wzrost zużycia paliwa i pogorszenie właściwości jezdnych auta. W dodatku już po krótkim czasie opona zaczyna się wręcz rozsypywać. Jeśli podwyższymy ciśnienie, możemy obniżyć spalanie, ale odbędzie się to kosztem komfortu jazdy oraz przyczepności. Zarówno zbyt wysokie, jak i za niskie ciśnienie zmniejsza trwałość ogumienia. Jedynie utrzymywanie parametrów zgodnych z zaleceniami producenta auta gwarantuje bezpieczną jazdę.
 
Podsumowanie
Opony są czarne, okrągłe i dla większości kierowców raczej mało interesujące. A szkoda – przecież to właśnie one stanowią połączenie między autem a nawierzchnią drogi! Choćby dlatego należy im się przynajmniej odrobina troski, dbałości i uwagi. Regularna kontrola ciśnienia powietrza w ogumieniu, ostrożność podczas najeżdżania na krawężniki, unikanie zbyt brutalnego traktowania to zasady postępowania, bez przestrzegania których nie można liczyć na długą, bezproblemową, a przede wszystkim bezpieczną eksploatację. Kto o tym nie pamięta, ten naraża się niepotrzebnie na wysokie wydatki na paliwo i częstsze wymiany opon. Nie to jest jednak najgorsze – zaniedbane opony drastycznie zwiększają ryzyko wypadku!

źródło: Auto-Świat
 akcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe koninakcesoria samochodowe konin 
Realizacja: warsztat samochodowy konin