Kategorie
Chiptuning
Bezpieczeństwo usługi chiptuning-u zapewnione jest dzięki posługiwaniu się rozwiązaniami renomowanych firm: VCPOWER SWIFTEC oraz MAGIC MOTORSPORT MAG PRO.
Głównymi parametrami, jakie modyfikujemy w oprogramowaniu to, dawka paliwa , zwiększa się również doładowanie, co skutkuje zwiększonym ciśnieniem w kolektorze. W zależności od ilości zwiększonego paliwa , przyśpiesza się kąt wtrysku, tak aby paliwo spalało się dłużej nie powodując nadmiernego dymienia. W silnikach z systemem wtryskowym Common Raily zwiększa się dodatkowo ciśnienie paliwa na głównej szynie Common Raily.
Najważniejszym elementem, od którego zależy bezpieczeństwo silnika oraz układu przeniesienia napędu jest ograniczenie momentu obrotowego i tutaj trzeba wykazać się odpowiednimi umiejętnościami w zweryfikowaniu oraz korekcie przebiegu krzywej mocy i momentu tak, żeby przyśpieszenie pojazdu przebiegało bardzo łagodnie bez żadnych szarpań itp. Ma to duże znaczenie dla zachowania żywotności podzespołów w aucie takich jak sprzęgło i koło dwumasowe. Modyfikacje przeprowadza się tak aby zachować proporcje paliwowo-powietrzną i nie dopuścić do nadmiernego dymienia, ponieważ jeśli auto mocno dymi jest to niedopuszczalne i stanowi granice modyfikacji której się nie powinno przekraczać .
CHIPTUNING pozwala na optymalizację sygnałów sterujących, co powoduje zwiększenie elastyczności i efektywności pracy silnika w pełnym zakresie obrotowym. Jako rezultat otrzymujemy bezpieczny wzrost mocy w silnikach turbo diesel’a do 20%, a momentu obrotowego do 25%, należy pamiętać że dla uzyskania elastyczności pojazdu ważniejszym czynnikiem jest podniesienie i wymodelowanie przebiegu momentu obrotowego w pełnym zakresie, a nie jak uważa większość niedoświadczonych użytkowników podniesienie mocy (KM). Średnie zużycie paliwa jest mniejsze, pod warunkiem zachowania dotychczasowego stylu jazdy.
Warunkiem udanego chip tuningu jest 100% sprawność pojazdu. Modyfikacja oparta na korekcie programu sterującego jednostką ECU polega na zmianie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania. Istnieje możliwość eliminacji nadmiernego dymienia. Przewagą zmiany oprogramowania nad boxami jest bardziej precyzyjne dopasowanie parametrów w czasie rzeczywistym, co pozwala na osiągnięcie optymalnych wartości sterujących pracą silnika. Warunkiem udanej zmiany oprogramowania jest posiadanie programu, który odpowiednio zmodyfikowany daje oczekiwany efekt i gwarancję niezawodności.
Dokonujemy wgrania softu poprzez OBD lub przez ingerencję w centralkę czyli wlutowanie pamięci EPROM. Prosimy pamiętać, że nie wszystkie samochody nadają się do zmiany softu poprzez OBD. Fabrycznie zastosowane pamięci w sterowniku mogą być jednorazowego zapisu. Wtedy zostaje tylko wymiana EPROMów zastosowanych w centralce.
Głównymi parametrami, jakie modyfikujemy w oprogramowaniu to, dawka paliwa , zwiększa się również doładowanie, co skutkuje zwiększonym ciśnieniem w kolektorze. W zależności od ilości zwiększonego paliwa , przyśpiesza się kąt wtrysku, tak aby paliwo spalało się dłużej nie powodując nadmiernego dymienia. W silnikach z systemem wtryskowym Common Raily zwiększa się dodatkowo ciśnienie paliwa na głównej szynie Common Raily.
Najważniejszym elementem, od którego zależy bezpieczeństwo silnika oraz układu przeniesienia napędu jest ograniczenie momentu obrotowego i tutaj trzeba wykazać się odpowiednimi umiejętnościami w zweryfikowaniu oraz korekcie przebiegu krzywej mocy i momentu tak, żeby przyśpieszenie pojazdu przebiegało bardzo łagodnie bez żadnych szarpań itp. Ma to duże znaczenie dla zachowania żywotności podzespołów w aucie takich jak sprzęgło i koło dwumasowe. Modyfikacje przeprowadza się tak aby zachować proporcje paliwowo-powietrzną i nie dopuścić do nadmiernego dymienia, ponieważ jeśli auto mocno dymi jest to niedopuszczalne i stanowi granice modyfikacji której się nie powinno przekraczać .
CHIPTUNING pozwala na optymalizację sygnałów sterujących, co powoduje zwiększenie elastyczności i efektywności pracy silnika w pełnym zakresie obrotowym. Jako rezultat otrzymujemy bezpieczny wzrost mocy w silnikach turbo diesel’a do 20%, a momentu obrotowego do 25%, należy pamiętać że dla uzyskania elastyczności pojazdu ważniejszym czynnikiem jest podniesienie i wymodelowanie przebiegu momentu obrotowego w pełnym zakresie, a nie jak uważa większość niedoświadczonych użytkowników podniesienie mocy (KM). Średnie zużycie paliwa jest mniejsze, pod warunkiem zachowania dotychczasowego stylu jazdy.
Warunkiem udanego chip tuningu jest 100% sprawność pojazdu. Modyfikacja oparta na korekcie programu sterującego jednostką ECU polega na zmianie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania. Istnieje możliwość eliminacji nadmiernego dymienia. Przewagą zmiany oprogramowania nad boxami jest bardziej precyzyjne dopasowanie parametrów w czasie rzeczywistym, co pozwala na osiągnięcie optymalnych wartości sterujących pracą silnika. Warunkiem udanej zmiany oprogramowania jest posiadanie programu, który odpowiednio zmodyfikowany daje oczekiwany efekt i gwarancję niezawodności.
Dokonujemy wgrania softu poprzez OBD lub przez ingerencję w centralkę czyli wlutowanie pamięci EPROM. Prosimy pamiętać, że nie wszystkie samochody nadają się do zmiany softu poprzez OBD. Fabrycznie zastosowane pamięci w sterowniku mogą być jednorazowego zapisu. Wtedy zostaje tylko wymiana EPROMów zastosowanych w centralce.